Cameron Diaz és Colin Firth interjú

Az amerikaiak üdvöskéje és a britek kedvence a Dől a moné című mozi kedvéért állt közösen a kamerák elé, hogy a Coen testvérek forgatókönyvéből egy szenzációs vígjátékot készítsenek. Interjúnkban elmondják, miért is olyan kemény meló a komédiázás.

Kapcsolódó cikkek

Ismertétek egymást a Dől a moné forgatása előtt?
Colin Firth: Ennek a filmnek köszönhetően ismertük meg egymást. 
 
A filmnek hosszú története van. Ti mikor kapcsolódtatok be? 
Cameron Diaz: Én akkor, amikor Michael Hoffman megkapta a rendezői széket, és hosszú évek után úgy tűnt, végre megoldódik a film finanszírozása. 
C.F.: Amikor Cameron csatlakozott, én már a stáb tagja voltam. Volt egy listánk arról, ki játszhatná el PJ-t, és Cameron csücsült a lista tetején. Fantasztikus komika, aki mindig hibátlanul időzít. A jó komédiázás borzasztó nehéz, és ha valakinek van egy ilyen adottsága, azt ki kell használni. Szerencsére gyorsan megegyeztek Michaellel a szerepről. 
C.D.: Aláírtam a szerződést, és Colint az Oscar-gála estjén láttam legközelebb. Hihetetlen volt, hogy azzal a fickóval fogok együtt dolgozni, aki az orrom előtt nyert egy díjat. Persze ez kissé zavarba ejtő is volt. Nemcsak egy nagyszerű színésszel, hanem egy Oscar-díjas nagyszerű színésszel dolgozhattam együtt. 
 
Megnéztétek az eredeti Gambit-filmet? 
C.F.: Nem éreztem, hogy egy remake-et készítenénk, ezért igyekeztem távolságot tartani. 
C.D.: Ez nem remake. A Dől a moné egy teljesen önálló mozi. 
C.F.: Nem hinném, hogy a Coen testvérek az eredeti filmre alapozták volna a forgatókönyvet. Sokkal több van benne a Függöny fel! című vígjátékból, mint az eredeti Gambitből.  
 
A film egyik legemlékezetesebb jelenetében majmok lovagolnak kutyákon egy furcsa rodeón. Jó móka volt leforgatni? 
C.F.: Új-Mexikóban vettük fel, egy pokolian forró napon, én pedig ott álltam a fekete öltönyömben, miközben a szemem láttára majmok lovagoltak kutyákon. Az egész annyira elképesztő látvány volt, hogy nem is kellett színészkednem. Az arc, amit ekkor a filmben vágok, a saját megdöbbenésemet tükrözi. 
C.D.: A jelenet szerepelt az eredeti forgatókönyvben, márpedig ha egy forgatókönyvben majmok lovagolnak kutyákon, akkor én biztos benne vagyok. Ráadásul a lasszóval is egész jól elboldogultam… 
 
Találkoztatok a Coen testvérekkel, hogy beszéljetek velük a forgatókönyvről? 
C.D.: Ők írták a forgatókönyvet, de rendezőnek sosem magukat képzelték el hozzá. Persze attól, hogy ők nem voltak ott, a szavaik nagyon is velünk voltak. A forgatások előtti próbákon rendszeresen előfordul, hogy a színészek a rendezővel karöltve sokat improvizálnak, és próbálják a legtöbbet kihozni a dialógusokból. Természetesen ezt itt is csináltuk, de a vége mindig az lett, hogy visszatértünk az eredetileg leírtakhoz. Az ő dialógusaiknak sajátos ritmusa van, amit nem lehet csak úgy rögtönözni. Szinte olyan, mint egy musical. Nem hagyhatsz ki egy szót sem, mert az olyan, mintha egy dalból kihagynál egy hangjegyet. Megtöröd vele a ritmust. 
 
Mire van szükség ahhoz, hogy egy jó vígjáték szülessen? 
C.F.: Először is egy jó forgatókönyvre. Azt kell mondanom, hogy egy dráma sokkal egyszerűbb falat egy komédiánál, és azt hiszem, ezzel sok színész kollégám egyetértene. Még az öregek is azt mondják, hogy „meghalni könnyű, de nevettetni nehéz”. A vígjátékokat ráadásul nem jutalmazzák a legjobb film díjával az Oscaron, pedig valódi művészet, ha sikerül egy jót összerakni. Egy igazi kötéltánc, ahol egy milliméteres tévesztés esetén is rögtön a mélybe zuhansz. Egy drámánál sokkal könnyebb elvinni az alakítást egy kicsit ilyen, vagy egy kicsit olyan irányba. 
C.D.: Rengeteg fajta komédia létezik. A Dől a moné például teljesen más, mint a Keresd a nőt! volt. Mindegyiknek megvan a maga ritmusa és időzítése, de az biztos, hogy mind az együttműködésen alapul: egy jó forgatókönyv egy jó rendező kezében, aki ki tudja választani a legjobb színészeket a megírt szerepekre. Szükséges a nagyfokú bizalom, ami a mi esetünkben adott volt. 
 
Kaptok visszajelzést a stábtól forgatás közben? Nevetnek a poénokon? 
C.F.: Ha élő közönség előtt lépsz fel, azonnal kiderül, vicces-e amit csinálsz vagy sem. A filmezéssel sajnos az a gond, hogy hiányzik a publikum. Persze kaphatsz pár kacagást a stábtól reggel nyolckor, amikor először adod elő a jelenetet, és ez nagyon bátorító tud lenni, de aztán még legalább tízszer eljátszod ebédidőig, és még ha fergeteges viccről van is szó, akkor sem röhögnek az emberek fél napon keresztül ugyanazon a poénon. A végén mindig kénytelen vagy a saját ízlésedre hagyatkozni. 
C.D.: Kemény biznisz a komédiázás, az egyszer biztos. 
Tulu/Pro Video
2013.04.01
|


Film premierek

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Zombieland - A második lövés

amerikai horror-vígjáték, 99 perc, 2019

Álomnagyi

belga-francia vígjáték, 99 perc, 2019

A lelőhely

amerikai-kanadai sci-fi, 100 perc, 2018
Játék
Roger Waters nagy sikerű 2017-18-as US + THEM világturnéjának amszterdami állomásán rögzített koncertfilm a világpremierrel egy időben, 2019 októberében, limitált vetítéssorozatban érkezik a hazai filmszínházakba.
Filmek a TV-ben
H
14
K
15
Sze
16
Cs
17
18:10
Ne lőj!
belga film, 2018
18:10
Olasz szerelem
német romantikus film, 2008
18:15
Fogtündér kisegér
argentín-spanyol mesefilm, 2006
18:20
Apróláb
amerikai animációs film, 2018
Pénteken és szombaton egy utolsó terezés a Rákóczi téren. Hajgumikészítés, kávéházi beszélgetés, reggelizés NEMAcsarnokban, lazulás, kóruszene. Nézz ki és örülj. #rakocziter #rakocziterezes #csikszerda #lazulosprogram #szomszedolosprogram
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.