Kedvenc helyek

M.Á.K.: 2001g

olvasói
(0)
(Edge Records)

Az egykori gimnáziumi együttes romjain 1994-ben alakult M.Á.K. zenekar (ez a "Megállóhelyek és Átszállási Kapcsolatok" rövidítése) '96 táján koncertjeivel és az (Italozzunk) A 7-esen klipjével, majd a már az énekesváltás után megjelent Utolsó tangó Budapesten című 1997-es lemezével sok kritikus és rajongó szívébe lopta be magát. Az anyag megjelenésekor a magyar punkzene egyik nagy reménységének kikiáltott csapat még azon melegében neki is fogott új dalai elkészítésének, ezek azonban csak most, négy évvel a debütáló anyag után láttak napvilágot.
A késlekedésnek persze rengeteg oka volt, melyek közül az alapítótagok egyikének, Kováts Áronnak a tavalyi távozása talán a legkritikusabb. A gitáros pótlása azóta sem tűnik megoldottnak, a lemezen rajta kívül még ketten pengetnek, a M.Á.K. sajtóanyagában egy harmadik név szerepel, a zenekari fotón pedig gitáros nélkül látható a három megmaradt tag - szóval, zavaros a helyzet. És a Cure-féle Boys Don't Cry egy az egyben "levett" nyitóakkordjaival kezdődő új album sem segít sokat annak tisztázásában: vajon tényleg érdemes-e odafigyelni erre a csapatra?

Merthogy ez a lemez egyáltalán nem jó, zeneileg az eredeti ötletek hiánya okoz gondot, a dallamok túl könnyen megjegyezhetők (persze mit is várhat az ember a "megadallamos punk-rock slágerek" öndefiníció után?), ami pedig a szövegeket illeti... Nos, ezek jelentik a mélypontot: népszerűséghajhászok, közhelyesek, sőt helyenként kimondottan butuskák, arról nem is beszélve, hogy némelyiknek mintha kissé lejárt volna már a szavatossága is (a "BKV-ellenőr = náci" kitétel álljon csak itt példaként). Az összképet csak egy-két jobban eltalált zenei megoldás, és - a dzsesszistaként is ismert, sok zenekarban megfordult - Zsemlye Sándor (Zsömi) szaxofonjátéka színesíti némileg, ez pedig azért kevésnek tűnik egy egykori "nagy reménységtől".

5/10


www.mak.mentha.hu

-muttley-
2001.10.20
|


Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.