Véresen komolytalan
Carnages. Színes hangbemondásos francia filmdráma 130 perc 2002
Ha egy szóval szeretném jellemezni ezt a filmet, gondolkodás nélkül a "bizzart" választanám. Bizarr vezérszálra, bizarr történeteket fűz fel a francia rendezőnő, melykeben - az ilyenkor elmaradhatatlan - átfedések és érintkezések kiszámíthatatlan, meghökkentő módon bukkannak fel.
Linkek
Nos, az értelem vezérfonalát Romero, a négy és fél tonnás bika képviseli, mely a film elején múlik ki, miután rendesen elintézett egy torreádort, aki - hogy úgy mondjam - emiatt féllábbal a mennyei arénába lépett. Közben Romero szervei és darabkái is elindulnak szerte Európában a húsfeldolgozás és a tudományos kutatás rejtélyes ösvényein, hogy a bika porhüvelyével valamilyen módon kapcsolatba kerülő személyek és azok egyéni történetei nagy kontinentális szürreális tablóvá álljanak össze. Van itt francia kislány, aki azt képzeli, hogy nála minden állat nagyobb (majd meglátják, nem véletlenül gondolja!), van kutatóbiológus, aki rájön, hogy Romero fél szemére vak volt, s emiatt különösen veszélyes ellenfél volt az arénában. Van elveszett gyermekkorát kereső tanárnő, súlyos titkot őrző anyával. Van eltitkolt ötösiker-terhesség és jégtáncossá avanzsáló filozófus. Van elmebetegnek tűnő cseh származású, belga állatpreparátor és anyajegyeitől megszabadulni vágyó színésznő. Azt hiszem erre szokták mondani, hogy nagy az Isten állatkertje, de tegyük hozzá - valahogy mégis pókfonálszerű, rejtélyes értelem szövi át. Fenti leírás után talán nem lesz világos, ha azt írom: a végén azonban minden jóra fordul - pedig így van, de majd megértik, ha megnézték a filmet.

Vetítések
Film premierek

Játék
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket.
Copyright © 2022 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek