Kedvenc helyek

Daddy G: DJ-Kicks

olvasói
(0)
(!K7 / Neon Music)

A Neon Music Hungary megszerezte a K7 Records magyarországi terjesztését, így hivatalosan most végre már nálunk is forgalomba kerültek a 2004-es év jeles DJ-Kicks kiadványai, például a norvég Erlend Oye válogatása vagy a bristoli Massive Attack fekete óriásának, Daddy G-nek a kedvenc reggae, dub, soul, hiphop és triphop számait egybeolvasztó mixlemez.


Mikor a Mezzanine album turnéja közben, 1999-ben a bristoli trió DJ-je, Mushroom kilépett a formációból, az kollégáját, Daddy G-t is nagyon megviselte, olyannyira, hogy a következő Massive Attack-anyagok, a 100th Window album és a Danny The Dog filmzenelemez felvételeiben nem is vett részt, így azok lényegében 3D szólóprodukció voltak. A turnékra azonban szerencsére visszatért Daddy G (a 2003-as Sziget-koncerten is láthattuk és hallhattuk a színpadon lassú zsolozsmázását), aztán elvállalta egy DJ-Kicks mixlemez összeállítását is.

Nagy gondot nem okozhatott neki, hiszen Grant Mashall már a nyolcvanas évek eleje óta DJ-skedett Bristolban, majd egyik alapítója volt a sound system bulijaival elhíresült Wild Bunch kollektívának, melyből aztán az évtized végén a Massive Attack is kinőtt. A triphop egyik alapító atyja aktuális mixlemezét elsősorban kedvenc jamaikai zenéire építi, rocksteadyre, reggae-re és dubra (itt van például a Clash által is feldolgozott Armagideon Time eredetije, illetve Barrington Levytől a Here I Come a lélekemelő „I`m broader than Broadway” refrénnel), de az előadókat tekintve képviselteti magát a funk (a Meters együttes), a soul (Aretha Franklin nem véletlenül épp a Rock Steady című dallal), a hiphop (Foxy Bown nem véletlenül a Bob Marley-hangmintákra épített Oh Yeah-vel), a világzene (a pakisztáni Nusrat Fateh Ali Khan és a francia Les Négresses Vertes, mindkettő Massive Attack-remix formájában), a techno (a jamaikai hatásoktól sem mentes brit Leftfield) és persze a triphop is (a Massive Attack-féle Karmacoma és a kollektívából önállósodott Trickytől az Aftermath, az előbbi olasz rapbetétes remixben, az utóbbi a legkorábbi white label verzióban), illetve az említett műfajok további különféle hibridjei (például a Massive Attack Mos Deffel közösen rögzített dala a Penge 2. filmzenelemezéről, az együttes Unfinished Sympathy című himnuszának Paul Oakenfold-remixe vagy a No No No című reggae klasszikus francia nyelvű modern átirata, a Non Non Non), de az egész 71 perces anyag rendkívül egységes, nyugodt folyású, hullámhegyek és -völgyek nélküli. Ez egy mixlemeznél akár negatívum is lehetne (mint ahogy a keverési technikájában sincsen semmi virtuóz), de ez esetben – a jamaikai alapműfaj, a belőle teremtett bristoli hangzás és a teremtésben kulcsszerepet játszó fekete óriás karakterét figyelembe véve – inkább pozitívum.


8/10
Déri Zsolt
2005.06.23
|


Játék
Németországban nagy színpadi sikere volt a vígjátéknak, amely kapcsolatokról, viszonyokról, hazugságról és igazságról szól őszintén és cinkos humorral.
Tegnap indult a BIDF dokumentumfilm fesztivál, tele programmal, ma is 16 film lesz, például A csábítás iskolája. Hét éven átívelő forgatás fiatal nők életét követve. #csabitasiskolaja #bidf #dokumentumfilm #csabitas #nok #ferfiak
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.