Kedvenc helyek

Mark Ronson: Version

est.hu:
9/10
|
olvasói
8/10 (17)
(Columbia / Sony BMG)

Az angol születésű, Amerikában felnőtt DJ, Mark Ronson producerkedett a 2006-os év két legsikeresebb brit női lemezén, Lily Allen Alright, Stilljén és Amy Winehouse Back To Blackjén, de készített három számot Robbie Williams Rudeboxára is. Cserébe mindhárom sztár énekel Ronson új albumán, mely az Exit Music című Radiohead-feldolgozásmezről már ismert Just mellett hasonszőrű átiratokat tartalmaz olyan előadóktól, mint a Smiths, a Charlatans, a Coldplay, a Kaiser Chiefs, a Zutons, a Maximo Park, a Kasabian és Ryan Adams.
Az 1975-ös születésű Ronson művészcsaládban nőtt fel: anyja neves írónő, nevelőapja a Foreigner-gitáros Mick Jones, testvérei közt divattervező és popénekesnő is akad. A rockkörnyezet mellett a New York-i hiphopban megmerítkező és hamar felkapott DJ-vé váló fiú első fontosabb produceri munkáit Nikka Costa 2001-es Everybody Got Their Something albumán és Sean Paul Dutty Rockján végezte, majd 2003-ban maga is előállt egy lemezzel: a Here Come The Fuzz számaiban Nikka és Sean mellett olyanok vendégszerepeltek, mint Mos Def, Q-Tip, Ghostface Killah, Nate Dogg, a Weezer-főnök Rivers Cuomo és a White Stripes-vezér Jack White. A saját szerzeményeket tartalmazó, hiphop/rap dominanciájú, inkább amerikai album sikertelensége után Ronson most egy rockfeldolgozásokra épülő, inkább angol lemezzel ütötte meg a főnyereményt: a modern ritmusoknak és a hatvanas-hetvenes évek soulos fúvósainak groovy fúziójával feldobott indie slágerek nagyon pöpecül szólnak, a sztárvendégek általában hozzátesznek a végeredményhez (Lily Allen bájosan fád a Kaiser Chiefs-féle Oh My Godban, Amy Winehouse tökéletesen retrós a Zutons Valerie-jének northern soul verziójában, bár Robbie sajnos jellegtelenül elveszik a Charlatans The Only One I Know-jában), sőt a Maximo Park- és a Kasabian-átiratokban már épp az a meghökkentő, hogy magukat az eredeti énekeseket halljuk. Ryan Adams Amyjéből lényegében kései Beatles-darab lesz, a Jam együttes Pretty Greenjét mintha karibi csajok dobnák be egy block partyba, a Smiths-féle Stop Me If You've Heard This One Before-t a Supremes You Keep Me Hangin' Onjával beoltó Stopban az ausztrál énekes haver, Nathaniel Merriweather reggae frazírozása viszi a prímet, Britney Spears Toxicjának vicces verziójában még 2004-ben elhunyt Ol’ Dirty Bastardot is hallhatjuk reppelni, a ritmusalapok készítése mellett gitáron és billentyűkön is játszó Ronson pedig – ügyes szerkesztőként – az énekdallamot fúvósokkal helyettesítő Coldplay-nyitány párdarabjaiként saját instrumentális szösszeneteket is igazít az album középre és végére.
 
 
Déri Zsolt
2007.07.19
|


Játék
A szentendrei Skanzen a magyar nyelvterület népi építészetét, lakáskultúráját, gazdálkodását és életmódját mutatja be a 18. század közepétől a 20. század első feléig tartó időszakig.
Copyright © 2022 Minnetonka Lapkiadó Kft.