...(Tűzgyűrű, Penge 2., Hellboy 1-2.), amikben azért szintén beleviszi az egyedi vizualitását és furcsa humorát, de ezek a mozijai jóval kevésbé emlékezetesek, mint a spanyol nyelvű munkái. A Bíborhegy a rendező első angol nyelvű spanyol filmje, vagyis hiába készült a szokásos spanyol filmeknél sokkal több pénzből, hiába áll mögötte a Universal stúdió, ez bizony del Toro személyes projektje, egyfajta szerelmes levél a gótikus regényekhez és a túlburjánzó látványvilágot használó klasszikus horrorfilmekhez.
A film szinte már úgy indul mint egy Jane Austen-regény, amiben a fiú megkörnyékezi a neki tetsző lányt, de a lány szigorú apja miatt nem lehetnek egymáséi, hogy aztán egy váratlan tragédia mégis összehozza őket. Itt még a rendező csak nyomokban jelzi, hogy a Bíborhegy több mint szerelmesfilm, ám miután az ártatlan lány New Yorkból Angliába költözik az új férje enyhén rémisztő hangulatú birtokára, és el kell viselnie a férj nem túl lelkes nővérének társaságát is, az idill illúziója gyorsan eloszlik. Egy rémisztő és perverz fordulatokkal teli krimi/thriller lesz a kosztümös romantikus moziból, hogy aztán az utolsó huszonöt percre totálisan elszabaduljon a pokol.
Az biztos, hogy Jessica Chastain évtizedek múlva is kísérteni fog a rémálmaimban, viszont a film ezzel együtt sem hibátlan. Az indítás túl lassú, a fordulatok pedig túlságosan könnyen kikövetkeztethetők. Ezt azonban feledteti a bravúros színészgárda és minden idők egyik leglátványosabb és leghangulatosabb filmes díszlete, aminek részletgazdagságát egyszerűen öröm nézni.