A bűn királynői
The Kitchen, 2019 Színes, amerikai bűnügyi dráma, 102 perc
Az alvilágot szokták menőnek vagy éppen rettenetesnek ábrázolni, de ennyire unalmasnak ritkán.

A hetvenes évek derekán New York Hell’s Kitchen névre keresztelt negyedében él három feleség, akik mind az ír maffia tagjaival házasodtak össze. Amikor férjeiket börtönbe zárják, nehéz anyagi helyzetbe kerülnek, mert a maffia nem segít rajtuk. Kényszerből elkezdenek ők is sötét üzleteket kötni, majd egyre jobban megtetszik nekik a hatalom íze, és még az ott lakók is megkedvelik őket, mert gondoskodnak arról, hogy biztonságosabbá váljon a környék. Persze nem mindenki tűri a női irányítást, az pedig csak tovább bonyolítja a helyzetet, amikor a férjeket szabadlábra helyezik. 

Andrea Berloff a forgatókönyveivel vált ismertté (Straight Outta Compton, Az utolsó emberig), rendezői debütálásán pedig érezhető a kezdők minden hibája. Feltűnően hiányzik a stílus, pedig a díszletek és a jelmezek megadnák a hangulatot, de a beállítások-ellenbeállítások sorozatával elmesélt történet vizuálisan semmit nem tartogat a nézők számára. A főszerepekre három remek színésznőt sikerült megnyerni, azonban a rendezés hiánya itt is megmutatkozik: Tiffany Haddish, Melissa McCarthy és Elisabeth Moss mindent kihoznak a szerepeikből, de látni lehet, mennyiszer hagyták őket instrukció nélkül. A DC Comics képregényekből adaptált forgatókönyv még csak-csak megállja a helyét, bár a női emancipáció szájbarágós bölcseletek formájában jelenik meg a komplex karakterábrázolás és történetvezetés helyett. 

viktoriacz
2019.08.15