Egy hét Pesten és Budán
Telefon csörög az elegáns, tóparti svájci villában. Egy idős férfi veszi fel a kagylót, beleszól, majd döbbenten hallgat. Miféle hír az, ami évtizedes távollét után hazahív egy kényelembe szokott, a múlttal nem sokat törődő, idős úriembert? Milyen kapcsolatot, milyen titkokat kellett elfojtani - és mit ér a szembesítés, ha az embernek már nincs sok ideje hátra?

Az idős férfi régi szerelméhez tér vissza: a nő kórházban van, nagyon beteg, talán ez az utolsó alkalom, hogy találkozhat vele. Hosszú ideje nem beszéltek, és annak idején is csak napokat voltak együtt. A férfi az ötvenes évek elején börtönben volt, a forradalom után emigrált, a nő itthon maradt, súlyos és kompromittáló titkok tartották Budapesten. Nem sokkal később lánya született, és a lány életében először, most találkozhat az apjával... 

Makk Károly egy legendás film, a Szerelem legendás párosát, Törőcsik Marit és Darvas Ivánt állította újra kamera elé. Az Egy hét Pesten és Budán mégsem folytatás, bár néhány snitt erejéig megidézi a Szerelem világát. A két filmet nem kell, de sajnos nem is lehet egymás mellé állítani. Az Egy hét Pesten és Budán megkapó, intim pillanatokat köszönhet színészeinek, a kamaradráma erejét és sodrát mégis minduntalan megakasztják a rendszerváltás utáni Magyarország publicisztikus életképei (a géppisztolyos támadástól a gazdag férjért bármire hajlandó kórházi nővér epizódjáig). Titkok és hazugságok, árulások és megcsalatások melankolikus története az Egy hét Pesten és Budán, de aki nem történelmet, filmtörténetet vagy politikát keres benne, az Darvas Iván és Törőcsik Mari jelenlétébe és néhány nagyjelenetébe nyugodtan belefeledkezhet.

gorcsev
2003.11.06