Történik ugyanis, hogy a négy évvel ezelőtti
Bérgyilkos a szomszédom végkifejletének megfelelően szokványos polgári életüket élő hőseink nyugodt napjait ismét megzavarja a hírhedt amerikás magyar maffiaklán, a Gogolák család. Az ukrán népzenei motívumok félhomályában keleti-szláv teáskészletből italt szürcsölgető Lazlo Gogolák (
Kevin Pollak -
Egy becsületbeli ügy,
Közönséges bűnözők) ugyanis elraboltatja Oz feleségét, a rettentő dögös Cynthiát (
Natasha Henstridge -
A lény,
Sporttolvajok), hogy rajta és férjén keresztül elkapja Jimmy-t, és végre méltó bosszút álljon kedvenc fia, Jani haláláért.
A történet motivációs térképe meglehetősen bonyolult, akárcsak maga a cselekmény: a Cynthia kiszabadítására induló Jimmy, Oz és a cicis Jill (Amanda Peet -
Ütközéspont,
Azonosság) államokon és motelszobaküszöbökön át botladozva jut el a trükkös végkifejletig, amely a totálisan zakkant Ozt meglepi ugyan, ám a nézőt nem feltétlenül.
A sikerfilmek folytatására szakosodott
Howard Deutch rendező (
Még zöldebb a szomszéd nője,
Furcsa pár 2.) eszelős mennyiségű verbális és testi poénnal próbálja meg ellensúlyozni a történet céltalanságát és következetlenségeit, a kipróbált és feltehetően túlfizetett színészgárda kötelességtudóan játszik, mint APEH-ellenőr a szexkabinban, így aztán a néző felhőtlen másfél órát időzhet a pisztolyok, bicepszek és cicik birodalmában. Az egyedüli igazi kellemetlenséget talán Matthew Perry sipítozó magyar hangja okozhatja, akinek a dögös bulák láttán füllel hallhatóan összekeveredik szájában a nyál.