Már elsőre le lehet döbbenni: a különben jóképű, nagydarab Christian Bale (Shaft, Amerikai pszichó) mint a zavarodott tekintetű, zörgő csontú fémgyári munkás, bizonyos Trevor Reznik! A kábé 45 kilós Trevor ugyanis már egy éve nem tud aludni, és elátkozott zombiként jár dolgozni. Munka után vagy mindig ugyanahhoz a kedves kurvához néz be, vagy egy repülőtéri bárban ücsörög és félszegen udvarol a csinos pincérnőnek, hogy aztán egyedül menjen haza üres albérletébe. Ám egy napon szörnyű munkahelyi balesetet történik, ami bizarr események láncolatát indítja be, hősünk pedig már nem tudja, hol a határ ébren megélt rémálmai és a valóság közt. Mert vajon ki hagy rejtélyes üzeneteket a lakásán, miért vérzik a frizsider, és miért vigyorog olyan gyanúsan az új kolléga, Ivan, aki még Frenreisz Károlynál is riasztóbb külsejű?
Christian Bale harminc kilót fogyott a szerep kedvéért, és tényleg úgy néz ki, mint egy koncentrációs tábor AIDS-es túlélője, ami baromira kimódoltnak tűnik, pedig nem az. Bale, aki a mai fiatal színészgeneráció talán legtehetségesebb tagja, olyan eszköztelenül, szinte észrevehetetlen gesztusokkal képes ebből a (fizikailag is) vázlatszerű figurából tragikus hőst varázsolni, hogy le a kalappal! Mellette Brad Anderson rendezőnek legfeljebb annyi dolga maradt, hogy néha gratuláljon magának a színészválasztásért és megdicsérje az operatőrt is, aki helyenként nagyon nyomasztó, mégis gyönyörű képi világot kanyarított a spanyol zászló alatt futó, de valójában amerikai indusztriális misztériumjáték köré.