A színész-rendező tehát hagyta a romantikus múltidézést, a történelmi filmet és a nagyvárosi vígjátékot másra, és az ízes beszólások, a romák és parasztok, egy kis Kusturica-utánérzés, azaz a vaskos népi komédia világába tett kirándulást.
A Megy a gőzös elkészültének másik meghatározó figurája a fiatal író-költő, Grecsó Krisztián (Pletykaanyu) volt, akinek a Hasutasok forgatókönyvírójaként annak minden dramaturgiai döccenőjét sikerült belopnia újabb scriptjébe is. Így a Szőke-filmből származó gátlástalan, öncélú (ám a résztvevők számára minden bizonnyal nagyon szórakoztató) ökörködés keveredik itt az Indul a bakterház karaktereinek (Körte Kázmér=Regős Bendegúz, Bajuszné=Büdös banya, csendőrök=csendőrök stb.) megfeleltethető alakok bohóckodásával, melyet a vicc kedvéért mókás cigányok és a harmincas évek hazafias szellemében a barcikai ősanya maradványai bonyolítanak.
A Megy a gőzös legemlékezetesebb pillanatait a Körte Kázmért alakító, érdekes nevű Szabó Kimmel Tamásnak köszönhetjük, és nem utolsósorban Egres Katinkának: az általa megformált cigány lány inkább látszik igen szembetűnő (és egy ízben megmutatásra is kerülő) fizikai tulajdonságokkal megáldott playmate-nek - és ezzel így (figyelembe véve a film minden előnyét és hibáját) sokkal jobban járunk.