Mélyvíz
The Deep End, Amerikai film, 2001
Lake Tahoe békés kaliforniai előváros. Egy családanya kora reggel a házuk mellett rábukkan tizenhét éves fiának homoszexuális szeretőjére: ez nyilván eleve nem kellemes élmény, de a férfi holtan úszik a mólónál.

Mivel Margaret férje épp távol van, másra pedig nem számíthat, úgy határoz, elsüllyeszti a hullát a tó közepén. Ezzel azonban még nagyobb veszélybe sodorja magát és szeretteit, miután egy zsaroló jelenik meg otthonában. Manapság, a gyors vágásokra és látványos effektusokra építő, nem egyszer túlhajszolt tempójú akcióthrillerek korában ritkaságszámba megy, ha egy-egy hagyományosabb vonalvezetésű, a klasszikusokra alapozó bűnügyi film megjelenik. A David Siegel-Scott Mc Gehee rendezőpáros a forgatókönyvet a klasszikus thrillerek egyik mestere, az Elisabeth Sanxay Holding 1947-ben kiadott The Blank Wall (Az üres fal) című regénye nyomán írta - a hölgy egyben Alfred Hitchcock egyik kedvence is volt -, és filmjüket korántsem az akcióra, hanem hőseik jellemfejlődésére és a színészi játékra alapozták.

A Mélyvíz lassú áradású, finom söprésű film, kevés akcióval és csodaszép tájképekkel dolgozó krimi, amely azért nem szűkölködik meglepő fordulatokban, és nem mentes a heves fizikai konfrontációktól sem. Tilda Swinton, az angol független film egykori hercegnője (Orlando, Young Adam) az abszolút főszereplő, és mint ilyen, az ő hátára pakolták a drámák és fordulatok nagy részét - amit remek színésznőként pompásan old meg -, de Goran Visnjic is meglepően jó, ezúttal Kovac doktor helyett egy negatív szerepben. És ha figyelmesen nézzük ezt a rendkívül okos és részletgazdag munkát, akkor könnyen megláthatjuk a rokonságot Hitchcock legnagyobb műveivel is...

Forrás: Est.Tv Magazin

2008.08.08