Newman zeneszerző dinasztiából származik, szinte az összes közeli rokona ismert névnek számít a szakmában, ahogy ő is az egyik leggyakrabban foglalkoztatott komponista - a nyolcvanas évek óta rengeteg film zenéjén dolgozott, és olyan mozgóképekhez írt maradandó kíséretet, mint A remény rabjai, az Amerikai szépség, A kárhozat útja, a Bőrnyakúak vagy a Pixar számára készített Némó nyomában, illetve WALL-E.
A tízszeres Oscar-jelölt Newman az évek során jellegzetes stílust alakított ki magának, amiről azonnal felismerhetők az általa jegyzett munkák. Most is ilyet kapunk, még ha Az adósság score-ja nem is emelkedik fel a művész legmaradandóbb alkotásai közé, ez most inkább csak egy megbízható rutinmunka.
Bár kémfilmmel nem sűrűn volt dolga, jól idomította magához a zsánert, vannak hideg ambient részek, pörgős akció-trackek és emelkedett szimfonikus passzusok, ahogy azt már korábban is megszokhattuk. A befejezés nagyon tetszetős, de az előzményekben kevés a maradandó pillanat, ezért inkább a szerző rajongói vizsgálják majd szívesebben a kiadványt.