Off Hollywood
est.hu:
|
olvasói
8/10 (28)
Az új magyar filmes generáció legjátékosabb kedvű rendezője példátlanul komor darabbal jelentkezett, melyben nemcsak egy különös megpróbáltatásoknak kitett művészt mutat be, de a hazai filmes hadszíntér egészét is.
Az újhullámos Macerás ügyek, a „helyzetgyakorlatias” Tamara és a majdnem életrajzi Fehér tenyér után Hajdu Szabolcs megint olyasmiről értekezik, ami közel áll a szívéhez: saját léthelyzetéről. A Garaczi László Április című novelláján alapuló, de alaposan átírt történet egy fiatal magyar rendezőnőről szól, aki harmadik nagyjátékfilmjének premierjére készül, de az egybefonódó szakmai és magánéleti problémák nyomására a nap végére rendesen kikészül. Bódi Adélt a rendező kedvenc színésznője, és egyben felesége, Török-Illyés Orsolya alakítja, számos kikacsintásra adva ezzel okot. Miként ugyanis a színésznő nem játszott Hajdu harmadik filmjében, Bódi a történetben csepűrágó férje nélkül készül a bemutatóra, hiszen a lokális Petőfi rendhagyó módon nem kapott főszerepet a filmbéli Nem, hanem című opusban.
A személyes vonatkozások kutatásánál sokkal fontosabb azonban a Hajdu-féle filmes világ feltérképezése: lélektelen producerek, hazug gyártásvezetők, helyezkedő államtitkárok és hiú színészek között, rohadó mozikban ünnepli magát a szakma, miközben a sajtómunkások beteljesületlen művészi vágyaikat siratják.
Láttunk már hasonló helyzetjelentést Truffaut Amerikai éjszakájában vagy Bereményi Turnéjában, az Off Hollywood azonban inkább tűnik segélykiáltásnak, mint ironikus figyelmeztetésnek. Mi történt itt, hogy már a kertes házban, szelíd kutyákkal élő művészek is hitüket vesztették?
A személyes vonatkozások kutatásánál sokkal fontosabb azonban a Hajdu-féle filmes világ feltérképezése: lélektelen producerek, hazug gyártásvezetők, helyezkedő államtitkárok és hiú színészek között, rohadó mozikban ünnepli magát a szakma, miközben a sajtómunkások beteljesületlen művészi vágyaikat siratják.
Láttunk már hasonló helyzetjelentést Truffaut Amerikai éjszakájában vagy Bereményi Turnéjában, az Off Hollywood azonban inkább tűnik segélykiáltásnak, mint ironikus figyelmeztetésnek. Mi történt itt, hogy már a kertes házban, szelíd kutyákkal élő művészek is hitüket vesztették?
magyar filmdráma, 80 perc, 2007

Hajdu Szabolcs kifordított önarcképe: egy filmrendezőnő összevész színész férjével, mert a készülő film francia koprodukciós partnere mást szán a főszerepre.
Rendező:
Forgalmazza: HungaroTop
Bemutató: 2007. november 30.
Bemutató: 2007. november 30.
Film premierek

Játék
A szentendrei Skanzen a magyar nyelvterület népi építészetét, lakáskultúráját, gazdálkodását és életmódját mutatja be a 18. század közepétől a 20. század első feléig tartó időszakig.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek