Woodstock a kertemben
est.hu:
|
olvasói
6/10 (11)

Negyven évvel ezelőtt a woodstocki rockfesztivál olyan hatással volt egy egész nemzedék gondolkodására, hogy ez a komplett nemzedék legszívesebben nem gondolkodott, inkább átadta magát érzéseinek. Ez azért elgondolkodtató.
Ang Lee tajvani illetőségű rendező, aki már a kilencvenes évek első felében elnyerte a nyugat figyelmét Az esküvői bankett és Étel, ital, férfi, nő című filmjeivel, az utóbbi évtizedben úgy váltogatta a műfajokat, mint Benkő Dániel a lanthúrokat. Kínai vuhszia-film (Tigris és sárkány) után elcseszett képregény-feldolgozást (Hulk) rendezett, majd melegcowboy-drámát (Túl a barátságon) és erotikus thrillert (Ellenséges vágyak). A Woodstock a kertemben egyik korábbi művére sem emlékeztet, sőt semmilyen más filmre sem, legfeljebb egy betripezett tévés bohózatra a hatvanas-hetvenes évek fordulójáról. Történik ugyanis, hogy fiatal hősünk, Elliot (Demetri Martin) 1969 nyarán szülei csőd szélén álló motelparkjában próbálja meg feldolgozni az őt ért New York-i kudarcokat, és a baljós jelek ellenére szerencséje van, hiszen éppen azon a környéken keresnek a rockfesztivál szervezői egy használható birtokot, miután majdnem kudarcba fulladt az egész rendezvény terve.
Lee lassan építkezve, a kor tévéfilmjeinek színeivel festi meg Elliot, szilveszteri kabaréba illő szülei, egy sor furcsa figura és további több százezer fesztiválozó kalandjait, de érdekes módon egy csomó nagy ziccert hagy ki, és inkább helyezi a hangsúlyt a szituációs komikumra, mint a hallucinoid sárban csúszásra. Azért utóbbiból is kijut egy kicsi, összességében mégis az az üzenet, hogy bár drogjait maga választja az ember, családját és nemi identitását azonban nem.
Lee lassan építkezve, a kor tévéfilmjeinek színeivel festi meg Elliot, szilveszteri kabaréba illő szülei, egy sor furcsa figura és további több százezer fesztiválozó kalandjait, de érdekes módon egy csomó nagy ziccert hagy ki, és inkább helyezi a hangsúlyt a szituációs komikumra, mint a hallucinoid sárban csúszásra. Azért utóbbiból is kijut egy kicsi, összességében mégis az az üzenet, hogy bár drogjait maga választja az ember, családját és nemi identitását azonban nem.
Taking Woodstock
amerikai vígjáték, 110 perc, 2009
A woodstocki fesztivál keletkezésének és lefolyásának kissé kiszínezett története egy helyi rendezvényszervező szemszögéből.
Rendező:
Forgalmazza: Budapest Film
Bemutató: 2010. január 7.
Bemutató: 2010. január 7.
Film premierek

Játék
Ester Rada az élő bizonyíték rá, hogy jelentősen lerövidíthető az az időszak, amikor a kezdő zenész ötvenfős klubokban kényszerül játszani húsz fizető vendég előtt.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek