Egy jobb világ
est.hu:
|
olvasói
8/10 (26)
Susanne Bier pályája az ezredforduló környékén kezdett felívelni. Töretlenül épülő életművére idén talán a korona is felkerül: legújabb munkája a Golden Globe díj után eséllyel pályázik a legjobb idegen nyelvű film Oscar-szobrocskájára is.
Bier első nemzetközi sikerét egy dogmás szerelmi négyszöggel (Hogy szeretsz?) aratta, ekkor fogadta alkotótársává a dán sztárírót, Anders Thomas Jensent. A Zöld hentesek és az Ádám almái szerzőjével együtt írta szinte összes későbbi filmjét, folyamatosan csiszolva, finomítva stílusát, újabb és újabb testhezálló témákat keresve magának (Testvéred feleségét..., Esküvő után).
Az Egy jobb világ szintén közös munka eredménye, az alkotók ezúttal is az emberi kapcsolatok bonyolult szövetét boncolgatják, és művészien tárják elénk a lélek finom rezdüléseit. A történet két szálon fut: az afrikai menekülttáborban önkénteskedő orvos, Anton (Mikael Persbrandt) és családja, valamint a feleségét éppen elvesztett Claus (Ulrich Thomsen) és kisfia, Christian áll a cselekmény fókuszában. Ahogy a két család két gyermeke – az egyik szülei válásával, apja állandó távollétével és az iskolatársak gúnyolódásával, a másik pedig anyja elvesztésével igyekszik megbirkózni – lassan összebarátkozik, úgy keresztezi egymást a két família sorsa, és halad feltartóztathatatlanul a végzete felé… Bier nem tesz mást, mint saját nézőpontjából és eszközeivel láttatja „a gyűlölet gyűlöletet szül” tematikát. Bár fő tételét olykor iskolásan szajkózza, szereplőit és motivációikat olyan empátiával és kifinomultan láttatja, hogy hajlamosak vagyunk megbocsátani neki.
Az Egy jobb világ szintén közös munka eredménye, az alkotók ezúttal is az emberi kapcsolatok bonyolult szövetét boncolgatják, és művészien tárják elénk a lélek finom rezdüléseit. A történet két szálon fut: az afrikai menekülttáborban önkénteskedő orvos, Anton (Mikael Persbrandt) és családja, valamint a feleségét éppen elvesztett Claus (Ulrich Thomsen) és kisfia, Christian áll a cselekmény fókuszában. Ahogy a két család két gyermeke – az egyik szülei válásával, apja állandó távollétével és az iskolatársak gúnyolódásával, a másik pedig anyja elvesztésével igyekszik megbirkózni – lassan összebarátkozik, úgy keresztezi egymást a két família sorsa, és halad feltartóztathatatlanul a végzete felé… Bier nem tesz mást, mint saját nézőpontjából és eszközeivel láttatja „a gyűlölet gyűlöletet szül” tematikát. Bár fő tételét olykor iskolásan szajkózza, szereplőit és motivációikat olyan empátiával és kifinomultan láttatja, hogy hajlamosak vagyunk megbocsátani neki.
Haevnen
dán-svéd filmdráma, 119 perc, 2010

A film két helyszínen játszódik: egy afrikai menekülttáborban és egy dán kisvárosban, ahol két család sorsa kereszteződik, amikor a fiaik barátságot kötnek.
Rendező:
Forgalmazza: Másképp Alapítvány
Bemutató: 2011. február 10.
Bemutató: 2011. február 10.
Film premierek

Játék
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek