Biutiful
est.hu:
|
olvasói
7/10 (27)
A barcelonai Uxbal élete nem habostorta: egyedül neveli két kisgyermekét, míg tőle különváltan élő, mentális zavarral küzdő feleségével „se vele, se nélküle” kapcsolatot tartanak fenn. A férfinak ezenkívül a munkája is meglehetősen problémás (a legkülönfélébb munkakörökben dolgozó illegális bevándorlókat „futtat”, ...
...ami miatt gyakran kerül összeütközésbe a törvénnyel), s ha mindez még nem lenne elég, a film elején egészségi állapotával kapcsolatban is kap egy borzalmas hírt.
Ahogy azt a sorscsapások halmozása is jelzi, a mexikói Alejandro González Iñárritu ismét kedvenc műfajában, a melodrámában alkotott. Ennyiben és a halál-, illetve a transzcendens-tematikával a Biutiful folytatása az eddigi alkotói életműnek, több vonásával azonban különbözik a korábbi munkáktól. Míg a 21 gramm és a Babel bántóan szentimentálisak voltak, gyakran a giccs határán egyensúlyoztak és elementáris hatásra törekedtek, addig a Biutiful inkább csendes és lassú, és a debütáló Korcs szerelmekhez visszanyúlva realista igénnyel készült.
Csakhogy az eddigi módszerrel, a mozaikos, több szálon futó, majd egy pontban találkozó szerkezettel (vagy korábbi állandó írójával, Guillermo Arriagával) szakítva Iñárritu mintha elbizonytalanodott volna: a hitelesség már egyáltalán nem megy neki (az illegális bevándorlókhoz kapcsolódó jelenetek és mozzanatok semmitmondóak, érdektelenek vagy sematikusak), és a csaknem két és fél órás játékidő végére sem lesz világos, miért tartotta fontosnak a rendező elmesélni ezt a történetet.
Ahogy azt a sorscsapások halmozása is jelzi, a mexikói Alejandro González Iñárritu ismét kedvenc műfajában, a melodrámában alkotott. Ennyiben és a halál-, illetve a transzcendens-tematikával a Biutiful folytatása az eddigi alkotói életműnek, több vonásával azonban különbözik a korábbi munkáktól. Míg a 21 gramm és a Babel bántóan szentimentálisak voltak, gyakran a giccs határán egyensúlyoztak és elementáris hatásra törekedtek, addig a Biutiful inkább csendes és lassú, és a debütáló Korcs szerelmekhez visszanyúlva realista igénnyel készült.
Csakhogy az eddigi módszerrel, a mozaikos, több szálon futó, majd egy pontban találkozó szerkezettel (vagy korábbi állandó írójával, Guillermo Arriagával) szakítva Iñárritu mintha elbizonytalanodott volna: a hitelesség már egyáltalán nem megy neki (az illegális bevándorlókhoz kapcsolódó jelenetek és mozzanatok semmitmondóak, érdektelenek vagy sematikusak), és a csaknem két és fél órás játékidő végére sem lesz világos, miért tartotta fontosnak a rendező elmesélni ezt a történetet.
Biutiful
mexikói-spanyol filmdráma, 148 perc, 2010
Egy Uxbal nevű férfi története, aki előre látja a halálát, és épp ezért ez mozgatja minden tettét.
Rendező:
Színész:
Javier Bardem
(Uxbal)
Maricel Álvarez
(Marambra)
Hanaa Bouchaib
(Ana)
Guillermo Estrella
(Mateo)
Eduard Fernández
(Tito)
Taisheng Chen
(Hai)
Forgalmazza: Szuez Film
Bemutató: 2011. szeptember 1.
Bemutató: 2011. szeptember 1.
Linkek
Kapcsolódó cikkek
Film premierek

Játék
Molnár Ferenc Caramel 2005-ben, a Megasztár 2. szériájának győzteseként került a zenei köztudatba. 10 év elteltével sikere töretlen, a zenei és közélet kiemelt szereplője.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek