Hétköznapi pár
est.hu:
|
olvasói
7/10 (9)
Az angol David Mackenzie a Young Adammel robbant be a nemzetközi filmes köztudatba 2003-ban, hazája új, sajátos látásmódú felfedezettjeként. Következő darabjait immár tárt karokkal fogadták a rangos európai fesztiválokon.
Mackenzie thrillerét, az Asylumot Berlinben Arany Medvére jelölték, két évvel később, 2007-ben pedig Ezüst Medvét vehetett át a Hallam Foe-ért (az alkotót a filmzenéért díjazták).
A rendező ezúttal a dán Kim Fupz Aakeson forgatókönyvét vitte vászonra. A Hétköznapi pár januárban debütált a Sundance Filmfesztiválon, ahol a szakma egyként állapíthatta meg, Mackenzie valószínűleg nem e művével fogja beírni magát a mozgókép történetébe. Szó se róla, a gyönyörű epidemológusnak (Eva Green) és a kedves séfnek (Ewan McGregor) egy ismeretlen világjárvány fenyegető árnyékában szövődő szerelmét feldolgozó lírai opusz több felejthetetlen pillanatot is tartogat, de a nagy igyekezetben a tartalom valahogy elvész a forma mögött. A megfelelő hatás érdekében elengedhetetlen, hogy a rendező rendre beleszeressen főszereplőnőjébe, ám itt egy idő után zavaróvá válik Eva Green mindent elhomályosító drámai szépsége, s a belőle áradó melankólia.
A Hétköznapi pár esetében nehéz eldöntenünk, milyen műfajjal van dolgunk, bár európai művészfilmeknél ennek általában nem kellene problémának lennie. Mackenzie kacérkodik a thrillerrel és a sci-fivel, a misztikust ötvözi a romantikussal, de a végeredmény számos erénye ellenére sem elég meggyőző. Egymás mellé sodródó, magányos hőseink szomorúan pillognak egymásra, minden nagyon vészjósló és baljós, mégsem szippantja be a nézőt igazán. Talán mert a film túlságosan komolyan veszi magát – az őszinteség rovására.
A rendező ezúttal a dán Kim Fupz Aakeson forgatókönyvét vitte vászonra. A Hétköznapi pár januárban debütált a Sundance Filmfesztiválon, ahol a szakma egyként állapíthatta meg, Mackenzie valószínűleg nem e művével fogja beírni magát a mozgókép történetébe. Szó se róla, a gyönyörű epidemológusnak (Eva Green) és a kedves séfnek (Ewan McGregor) egy ismeretlen világjárvány fenyegető árnyékában szövődő szerelmét feldolgozó lírai opusz több felejthetetlen pillanatot is tartogat, de a nagy igyekezetben a tartalom valahogy elvész a forma mögött. A megfelelő hatás érdekében elengedhetetlen, hogy a rendező rendre beleszeressen főszereplőnőjébe, ám itt egy idő után zavaróvá válik Eva Green mindent elhomályosító drámai szépsége, s a belőle áradó melankólia.
A Hétköznapi pár esetében nehéz eldöntenünk, milyen műfajjal van dolgunk, bár európai művészfilmeknél ennek általában nem kellene problémának lennie. Mackenzie kacérkodik a thrillerrel és a sci-fivel, a misztikust ötvözi a romantikussal, de a végeredmény számos erénye ellenére sem elég meggyőző. Egymás mellé sodródó, magányos hőseink szomorúan pillognak egymásra, minden nagyon vészjósló és baljós, mégsem szippantja be a nézőt igazán. Talán mert a film túlságosan komolyan veszi magát – az őszinteség rovására.
Perfect Sense
angol-dán-német-svéd romantikus filmdráma, 92 perc, 2011
Egy séf és egy tudós szerelembe esik egy nagy járvány kirobbanásakor.
rendező:
színész:
Ewan McGregor
(Michael)
Eva Green
(Susan)
Connie Nielsen
(Jenny)
Ewen Bremner
(James)
Stephen Dillane
(Stephen Montgomery)
James Watson
(síró buszsofőr)
Denis Lawson
(főnök)
Forgalmazza: Szuez Film
Bemutató: 2011. szeptember 29.
Bemutató: 2011. szeptember 29.
Film premierek

Játék
Ester Rada az élő bizonyíték rá, hogy jelentősen lerövidíthető az az időszak, amikor a kezdő zenész ötvenfős klubokban kényszerül játszani húsz fizető vendég előtt.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek