Az ajtó
est.hu:
|
olvasói
6/10 (34)
Valamikor a 60-as években új környékre költözik a középkorú írónő, Magda és férje, s az új, nagyobb házat az asszony nem tudja egyedül rendben tartani. Egy, a közelben lakó idős nőtől kérnek segítséget. Emerenc olyan különös és...
...titokzatos figura, mint a neve. Szinte a durvaságig kemény és őszinte; a „gazda” lakásában adódó teendőket ugyan tökéletesen látja el, de csak a saját szabályai szerint hajlandó eljárni. Nem hallgat senkire, ellenben ő maga szívesen parancsolgat, és nem tűr ellenvetést. Egyik legfurcsább szokása, hogy háza ajtaját mindenki előtt zárva tartja, lakásába senkit sem enged be. Mindezen előzmények ellenére az író- és a házvezetőnő között szokatlan barátság fejlődik – a szóban forgó, Magda előtt kitáruló ajtó így lassanként átvitt jelentésre tesz szert.
Nemzetközileg talán legnépszerűbb direktorunk, Szabó István hat évvel a Rokonok után ismét egy nagy magyar regény (ezúttal Szabó Magda azonos című műve) alapján forgatott. Szabó késői filmjeiben (főleg az 1999-es A napfény ízében) az eltúlzott esztétizálás figyelhető meg, és a rendező most is ebbe a hibába esett. Az ajtó fekete-fehér flashbackjeivel, kavargó természeti képekkel operáló jeleneteivel, a szépelgő aláfestő zenével és a vége főcím alatt futó képsorokkal többször is átlépi a giccshatárt. Szabó új munkája mégis érdemes mű, hiszen érdekfeszítő cselekményével kedvet csinál a könyveredeti elolvasásához, Emerenc szerepével pedig emlékezetes lehetőséget biztosít az ahogy mindig, úgy most is csodálatos Helen Mirrennek.
Nemzetközileg talán legnépszerűbb direktorunk, Szabó István hat évvel a Rokonok után ismét egy nagy magyar regény (ezúttal Szabó Magda azonos című műve) alapján forgatott. Szabó késői filmjeiben (főleg az 1999-es A napfény ízében) az eltúlzott esztétizálás figyelhető meg, és a rendező most is ebbe a hibába esett. Az ajtó fekete-fehér flashbackjeivel, kavargó természeti képekkel operáló jeleneteivel, a szépelgő aláfestő zenével és a vége főcím alatt futó képsorokkal többször is átlépi a giccshatárt. Szabó új munkája mégis érdemes mű, hiszen érdekfeszítő cselekményével kedvet csinál a könyveredeti elolvasásához, Emerenc szerepével pedig emlékezetes lehetőséget biztosít az ahogy mindig, úgy most is csodálatos Helen Mirrennek.
The Door
magyar-német filmdráma, 98 perc, 2012
Elfoglalt fiatal írónő - Magda, aki küzd, hogy megbirkózzon a házimunkával - felvesz egy házvezetőnőt, Emerenc-et, aki megbízható, de különc figura. Makacs, szabadszájú, és a munkaadója véleményének kirívó semmibevételével néha bolondnak is tűnik.
Rendező:
Színész:
Martina Gedeck
(Magda)
Helen Mirren
(Emerenc)
Eperjes Károly
(Tibor)
Koncz Gábor
(hadnagy)
Marozsán Erika
(Grossmann Évike)
Börcsök Enikő
(Sutu)
Szirtes Ági
(Polett)
Andorai Péter
(Brodarics)
Kovács Lajos
(szerelő)
Forgalmazza: Mokép
Bemutató: 2012. március 8.
Bemutató: 2012. március 8.
Linkek
Kapcsolódó cikkek
Film premierek

Játék
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket.
Copyright © 2022 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek