Életeken át
olvasói
(0)
Hollywoodban napjaink legnépszerűbb műfaja a bűnfilmek különböző alakváltozatai, és azok közül is különösen kedveli a közönség a középpontjába egy vagy két folyamatosan veszélyeztetett hőst állító thriller zsánerét. Az Életeken át is ebbe a műfajba tartozik.
Az FBI egyik legjobb szakembere, Illeana Scott ügynök (Angelina Jolie - Tomb Raider; Észvesztő) rendhagyó módon próbálja kiismerni a gyilkosok gondolkodását: szinte kizárólag a megérzéseire hagyatkozik. Amikor Montrealba hívják, hogy segítsen elfogni egy sorozatgyilkost, az ügynöknő aprólékos munkával arra a következtetésre jut, hogy a gyilkos a megölt áldozatok személyiségét felveszi, és azt használja következő akciójáig. Scott egyre közelebb kerül a gyilkoshoz, ám közben nemcsak vele, hanem önmagával is meg kell küzdenie, mivel az egyik potenciális áldozattal (Ethan Hawke - Holt Költők Társasága; Kiképzés) mind közelebbi kapcsolatba kerül.
Az eddig inkább B-mozikat készítő D.J. Caruso rendező (Pokoljárás; Igazság helyett) amúgy meglehetőst középszerű filmjének nagy találmánya, hogy a thrillerműfaj két altípusát kombinálja egymással, a „menekülő férfi” (ilyen volt például a kilencvenes években A szökevény című darab Harrison Forddal) és a „veszélyben a nő” (ilyen volt a negyvenes években a Gázláng című opusz Ingrid Bergmannal) típusú thrillereket keveri. A film az első típusba tartozó műveket idézi úgy a játékideje kétharmadáig, majd innen a második típusra vált. Ily módon afféle hibridmozi születik, amely ugyan némely ponton erősen kiszámítottnak tetszik, ugyanakkor rendre szállítja a műfaj legjellegzetesebb elemeit, ezért még akár izgulni is lehet rajta.
Az eddig inkább B-mozikat készítő D.J. Caruso rendező (Pokoljárás; Igazság helyett) amúgy meglehetőst középszerű filmjének nagy találmánya, hogy a thrillerműfaj két altípusát kombinálja egymással, a „menekülő férfi” (ilyen volt például a kilencvenes években A szökevény című darab Harrison Forddal) és a „veszélyben a nő” (ilyen volt a negyvenes években a Gázláng című opusz Ingrid Bergmannal) típusú thrillereket keveri. A film az első típusba tartozó műveket idézi úgy a játékideje kétharmadáig, majd innen a második típusra vált. Ily módon afféle hibridmozi születik, amely ugyan némely ponton erősen kiszámítottnak tetszik, ugyanakkor rendre szállítja a műfaj legjellegzetesebb elemeit, ezért még akár izgulni is lehet rajta.
Taking Lives
amerikai thriller, 103 perc, 2004
Detektívnő egy olyan sorozatgyilkos nyomában, aki mindig felveszi legfrissebb áldozatának személyazonosságát.
Rendező:
Színész:
Angelina Jolie
(Illeana Scott ügynök)
Ethan Hawke
(Costa)
Kiefer Sutherland
(Hart)
Olivier Martinez
(Paquette)
Tchéky Karyo
(Leclair nyomozó)
Gena Rowlands
(Mrs. Asher)
Jean-Hugues Anglade
(Duval)
Justin Chatwin
(Matt Soulsby)
Forgalmazza: InterCom
Linkek
Film premierek

Játék
Molnár Ferenc Caramel 2005-ben, a Megasztár 2. szériájának győzteseként került a zenei köztudatba. 10 év elteltével sikere töretlen, a zenei és közélet kiemelt szereplője.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek