Állítsátok meg Terézanyut!
olvasói
(0)
Terézanyu, alias Kéki Kata végre a mozivásznakra is megérkezett - frissen, fiatalosan és persze egyes-egyedül. Bergendy Péter filmjét egyszerre várták remegve Rácz Zsuzsa bestsellerének rajongói és a szinglifilmek, leginkább talán a híres-neves angol egyedülálló nő kedvelői.
Bergendy Kéki Katája azonban minden bénázásával és cilikeségével együtt inkább lett a Szezon önmagát kereső Gulijának női megfelelője, mint a magyar Bridget Jones.
A legfontosabb különbség talán az, hogy Katánál megfigyelhető jellemfejlődés: ahogy hányódik az állásinterjúk és a férfiak világában, eljut valahonnan valahová, és a végén meghozza első önálló döntését - mint „autonóm nő”, de leginkább mint autonóm személyiség. Ezt az út- és énkeresést a rendező - a hagyományos eszközök mellett - látomások, álom- és (a film végén) már-már szürreálba hajló jelenetek során meséli el. Eközben pedig egyaránt merít a burleszk és a magyar groteszk hagyományaiból.
Ám azoknak sem kell csalódniuk, akik szimplán szórakozni akarnak: megtehetik a sok-sok vicces beszóláson („egy igazi latin szerelő”), humoros helyzeten (az életveszélyes lábborotválás a posh party női vécéjében például fergeteges) és jól eltalált mellékszereplőn (Kiss Mari az anya, Elek Ferenc a málé vőlegény, Bánfalvi Ágnes Fatehén szerepében alakít nagyot, de a színészválasztás úgy általában is telitalálat a filmben). A rendező videoklip- és reklámfilmes előéletéről pedig néhány ötletes képi geg és a kiváló zeneválasztás árulkodik.
Bergendy filmjének vannak hibái: például sehogyan sem tudja lezárni művét (legalább három utolsó jelenetet is látunk), és talán túl sok mindent akart egyszerre begyömöszölni filmjébe (fejlődésregényt, romantikus filmet, a volt drogos öccsel a nagy magyar valóságot, a suttyó főnökök ábrázolásával pedig egy kis társadalomkritikát is), de mindez valahogy remekül összeáll a végére, és amit kapunk, az az év egyik legjobb magyar filmje, amely méltán sorakozhat fel az utóbbi idők díjnyertes hazai elsőfilmes bemutatkozásai közé.
A legfontosabb különbség talán az, hogy Katánál megfigyelhető jellemfejlődés: ahogy hányódik az állásinterjúk és a férfiak világában, eljut valahonnan valahová, és a végén meghozza első önálló döntését - mint „autonóm nő”, de leginkább mint autonóm személyiség. Ezt az út- és énkeresést a rendező - a hagyományos eszközök mellett - látomások, álom- és (a film végén) már-már szürreálba hajló jelenetek során meséli el. Eközben pedig egyaránt merít a burleszk és a magyar groteszk hagyományaiból.
Ám azoknak sem kell csalódniuk, akik szimplán szórakozni akarnak: megtehetik a sok-sok vicces beszóláson („egy igazi latin szerelő”), humoros helyzeten (az életveszélyes lábborotválás a posh party női vécéjében például fergeteges) és jól eltalált mellékszereplőn (Kiss Mari az anya, Elek Ferenc a málé vőlegény, Bánfalvi Ágnes Fatehén szerepében alakít nagyot, de a színészválasztás úgy általában is telitalálat a filmben). A rendező videoklip- és reklámfilmes előéletéről pedig néhány ötletes képi geg és a kiváló zeneválasztás árulkodik.
Bergendy filmjének vannak hibái: például sehogyan sem tudja lezárni művét (legalább három utolsó jelenetet is látunk), és talán túl sok mindent akart egyszerre begyömöszölni filmjébe (fejlődésregényt, romantikus filmet, a volt drogos öccsel a nagy magyar valóságot, a suttyó főnökök ábrázolásával pedig egy kis társadalomkritikát is), de mindez valahogy remekül összeáll a végére, és amit kapunk, az az év egyik legjobb magyar filmje, amely méltán sorakozhat fel az utóbbi idők díjnyertes hazai elsőfilmes bemutatkozásai közé.
magyar romantikus vígjáték, 127 perc, 2004

Terézanyut nem sikerült megállítani, így tűsarkújával a sikerkönyv lapjai után már a mozikban csetlik-botlik. Sikerül-e Katának a Fonyók, Marcik, Davidek között megtalálnia az igazit - vagy esetleg saját magát?
Rendező:
Színész:
Hámori Gabriella
(Kéki Kata)
Ónodi Eszter
(Lujzi)
Schell Judit
(Marcsi)
Csányi Sándor
(Dávid)
Major Melinda
(Pirkóviki)
Elek Ferenc
(Marci)
László Zsolt
(Tamás)
Nagy Ervin
(Péter)
Kiss Mari
(anya)
Forgalmazza: SPI
Film premierek

Játék
Molnár Ferenc Caramel 2005-ben, a Megasztár 2. szériájának győzteseként került a zenei köztudatba. 10 év elteltével sikere töretlen, a zenei és közélet kiemelt szereplője.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek