Lány a hídon
olvasói
6/10 (2)
A férfias késdobáló és a zaklatott öngyilkosjelölt szerelmes románca, artisztikus fekete-fehérben. A Rizsporos intrikák rendezőjétől.
Francia filmügyben nem áll épp rosszul e hollywoodi lángoktól ölelt kis ország, mostanában ért véget a Francia Filmnapok országjáró turnéja, aminek eredményeképp jó pár vetített filmet be is mutatnak. Ezek közé tartozik a Lány a hídon, Patrice Leconte (Rizsporos intrikák, Két apának mennyi a fele?, Monsieur Hire) legújabb filmje is.A cím pontosan leírja az alaphelyzetet. Nyomorú sorsú, senkit sem érdeklő, magányos leány (Vanessa Paradis) kapaszkodik a mellvédbe, szemmel láthatóan komoly öngyilkossági céllal. Már-már levetné magát, amikor edzett bariton zendül fel mellette... igen, megtörténik a csoda, markáns férfiú (Daniel Auteuil) álorcájában. Elég egy-két jó szó, és a leány meg van mentve. Hamarosan kiderül, hogy az edzett bariton tulajdonosa, Gabor civil foglalkozására nézve késdobáló, aki pompásan fizető asszisztensi szerepkört ajánl fel a lánynak, Adele-nek. Aki eddig meg akart halni, ezentúl a halállal kacérkodik, hiszen nincs más dolga, mint odaállni a kések elé, melyek döngve csapódnak mellette a deszkába.
Adele és Gabor között különös kapcsolat bontakozik ki. A leánynak megvan az a rossz szokása, hogy a kalauztól a cirkusz gumiemberéig fűvel-fával lefekszik, Gabor pedig morc nagybácsi módjára nevelgeti és terelgeti őt az élet rögös útján. Kölcsönös tisztelettel kezelik egymást, ám bármilyen szoros is a kapcsolat, bármilyen feltétlen is a bizalom kettejük között, egy dologról szó sem lehet: természetesen a szerelemről. Legalábbis egy ideig...
Különös játék bontakozik ki a Lány a hídonban: francia film miről is szólhatna másról, mint az elátkozott férfi-nő viszonyról (viszályról). Itt is elválások, találkozások, vallomások és elhallgatások során át jutunk el a megnyugtató (?) végkifejletig.
Ám a Lány a hídon igazi erényei nem is a fordulatos sztoriban rejlenek, hanem a páratlan fényképezésben (a gyönyörű, húszas évek világát idéző fekete-fehérben, a gazdag fény-árnyékokban) rejlenek, de még inkább a két abszolút főszereplő játékában. Auteuilről (A púpos, És a nyolcadik napon) eddig is tudtuk, hogy zseni, de most már Vanessa Paradist látva is lehervaszthatjuk arcunkról az elnéző mosolyt: az egykori tinisztár igazi színésznővé érett, a felütés hosszan kitartott nagyközelije nem mindennapi élmény. Alapfilm a Lány a hídon, nem véletlenül zsebelt be idén nyolc César-jelölést és Daniel Auteuil személyében a legjobb színésznek járó díjat.
Adele és Gabor között különös kapcsolat bontakozik ki. A leánynak megvan az a rossz szokása, hogy a kalauztól a cirkusz gumiemberéig fűvel-fával lefekszik, Gabor pedig morc nagybácsi módjára nevelgeti és terelgeti őt az élet rögös útján. Kölcsönös tisztelettel kezelik egymást, ám bármilyen szoros is a kapcsolat, bármilyen feltétlen is a bizalom kettejük között, egy dologról szó sem lehet: természetesen a szerelemről. Legalábbis egy ideig...
Különös játék bontakozik ki a Lány a hídonban: francia film miről is szólhatna másról, mint az elátkozott férfi-nő viszonyról (viszályról). Itt is elválások, találkozások, vallomások és elhallgatások során át jutunk el a megnyugtató (?) végkifejletig.
Ám a Lány a hídon igazi erényei nem is a fordulatos sztoriban rejlenek, hanem a páratlan fényképezésben (a gyönyörű, húszas évek világát idéző fekete-fehérben, a gazdag fény-árnyékokban) rejlenek, de még inkább a két abszolút főszereplő játékában. Auteuilről (A púpos, És a nyolcadik napon) eddig is tudtuk, hogy zseni, de most már Vanessa Paradist látva is lehervaszthatjuk arcunkról az elnéző mosolyt: az egykori tinisztár igazi színésznővé érett, a felütés hosszan kitartott nagyközelije nem mindennapi élmény. Alapfilm a Lány a hídon, nem véletlenül zsebelt be idén nyolc César-jelölést és Daniel Auteuil személyében a legjobb színésznek járó díjat.
La fille sur le pont
francia filmdráma, 90 perc, 1999

A férfias késdobáló és a zaklatott öngyilkosjelölt szerelmes románca, artisztikus fekete-fehérben. A Rizsporos intrikák rendezőjétől.
Rendező:
Színész:
Vanessa Paradis
(Adele)
Daniel Auteuil
(Gabor)
Demetre Georgalas
(Takis)
Isabelle Petit-Jacques
(menyasszony)
Bertie Cortez
(Kusak)
Stéphane Metzger
(olasz pincér)
Film premierek

Játék
Molnár Ferenc Caramel 2005-ben, a Megasztár 2. szériájának győzteseként került a zenei köztudatba. 10 év elteltével sikere töretlen, a zenei és közélet kiemelt szereplője.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek