Csak szex és más semmi
olvasói
10/10 (2)
Terézanyu csak a gyertyát tarthatta, amikor a Csak szex... alkotói Bridget Jonest átöltöztették harmincas magyar dramaturgnővé. A molekuláris ösztöntől hajtott szingli történetének friss feldolgozása csak annyiban idézi meg az egykori kereskedelmi kedvenc betűforgató játékot, amennyiben komolyan vesszük, hogy történetünk főhősét igenis Dórának hívják.
Ez a Dóra azonban nem pörget, de nem is mozizik, inkább felkínálja nekünk, hogy a vásznon nézzük végig ügyes-bajos kalandjait a látszólag erősebb nem díszpéldányaival. Merthogy a színházi kulisszák erdejében kallódó hölgyemény velejéig nő, ráadásul az a fajta, aki saját hibájából tanul. Akad is belőle bőven, kezdve a meztelen teraszsétától a török büfés csábítgatásán keresztül a nemzésfokozó hirtelenszex-projekt futtatásáig. Goda Kriszta társíró-rendező kiváló arányérzékkel, hízelgően pontos környezetrajzzal adaptálja filmre a Neoton Família örökbecsű slágerének („három fiú vár egyszerre engemet”) vezérgondolatát, mely szerint több csávóval randizni nem könnyű dolog.
Schell Judit megejtő bájjal jeleníti meg a kurafi bonviván (Csányi Sándor) és a gyászoló zeneszerző (Seress Zoltán), a szex és a szerelem, a tartós és az átmeneti kapcsolat közötti vívódást Dóra szerepében, akinek ráadásul még arra is marad ereje, hogy valamelyest konszolidálja a primadonna-barátnő Zsófi (Dobó Kata) szexuális életét. Teszi mindezt pikáns beszólások, színházi kulisszapoénok és nagy életigazságok kimondása közepette, melyeknek köszönhetően a Csak szex és más semmi (a Valami Amerika mellett) az új magyar közönségfilm egyik legfontosabb kilométerkövének tekinthető. Okos, pontos, humoros, és hiányoznak belőle az elsőfilmes hibák - ez a film olyan, mint egy öreg bérház felújított liftje: helyenként lassú, tele van firkantva ismerős mondatokkal, és mivel nyugati alkatrészek is vannak benne, gyakorlatilag minden szinten működik.
Schell Judit megejtő bájjal jeleníti meg a kurafi bonviván (Csányi Sándor) és a gyászoló zeneszerző (Seress Zoltán), a szex és a szerelem, a tartós és az átmeneti kapcsolat közötti vívódást Dóra szerepében, akinek ráadásul még arra is marad ereje, hogy valamelyest konszolidálja a primadonna-barátnő Zsófi (Dobó Kata) szexuális életét. Teszi mindezt pikáns beszólások, színházi kulisszapoénok és nagy életigazságok kimondása közepette, melyeknek köszönhetően a Csak szex és más semmi (a Valami Amerika mellett) az új magyar közönségfilm egyik legfontosabb kilométerkövének tekinthető. Okos, pontos, humoros, és hiányoznak belőle az elsőfilmes hibák - ez a film olyan, mint egy öreg bérház felújított liftje: helyenként lassú, tele van firkantva ismerős mondatokkal, és mivel nyugati alkatrészek is vannak benne, gyakorlatilag minden szinten működik.
magyar romantikus vígjáték, 97 perc, 2005
Szerelem a kulisszák mögött, avagy a színházi dramaturgnő kalandjai a nemzőképes nemmel. Goda Krisztina első rendezésével megkísérli megállítani Terézanyut.
Rendező:
Színész:
Schell Judit
(Dóra)
Dobó Kata
(Zsófi)
Csányi Sándor
(Tamás)
Gesztesi Károly
(Paskó)
Jordán Adél
(Saci)
Seress Zoltán
(Péter)
Rátóti Zoltán
(András)
Czapkó Antal
(Ali)
Sinkó László
(Tivadar)
Forgalmazza: HungariCom
Film premierek

Játék
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek