Delicatessen
est.hu:
|
olvasói
9/10 (7)
A jelenkori mozi egyik legizgalmasabb alkotópárosának filmjét olyan remekek követték, mint Az elveszett gyerekek városa vagy Az Amelie csodálatos élete. Nem hiába, mert már ez a munka is zseniális; a francia bizarr komédiának és az összetéveszthetetlen látványvilágnak köszönhetően megint igazi ínyencséget borzonghatunk végig.
Az animációs szférából dobbantó Marc Caro és Jean-Pierre Jeunet első játékfilmjükben olyan groteszk és lehetetlenül fura világot teremtettek, hogy akik nem rémültek halálra a bizarr képsorok láttán, azok nyomban beleszerettek ebbe a sötét, futurisztikus univerzumba a sok idétlen karakterével és néhol egészen burleszkes jeleneteivel együtt.
A Delicatessen sztorija valamikor a nem túl távoli jövőben játszódik; perverz antiutópia egy olyan világról, ahol a hús hiánycikk. Nagy dolog tehát, ha valaki olyan házban bérel apartmant, ahol a város egyetlen hentesboltja üzemel az utcai fronton. Az egykori cirkuszi bohóc, Louison a legfrissebb albérlője a háznak, kisegítőnek jelentkezik Clapethez, a számító hentesbolt-tulajhoz. Azonban egy idő után gyanússá kezd válni az ifjú Louison számára a húsellátmány származási helye. Mert vajon honnan is szerezheti be az egész városban hiánycikknek számító friss árút a cudar főnök úr… A válasz több, mint abszurd és ijesztő, de annyi elárulható, hogy akik eddig csak hajlottak a vegetarianizmusra, azok a film megtekintése után garantáltan átszoknak a növényi kosztra.
Az egészen különös atmoszféra, a szürreális képsorok és groteszk helyzetek elképesztően jól működnek a vásznon, a sztori banalitása abszolút elhanyagolható tényező a látványvilág zsigerekig hatoló élménye mellett. A francia élvonal színészgárdája remekül hozza a standard idióta karaktereket, és az akkortájt igazi technikai bravúrnak számító trükkfelvételekbe sem botlik bele a szemünk. Zseniális mozi, valódi csalódásmentes másfél órát garantál.
A Delicatessen sztorija valamikor a nem túl távoli jövőben játszódik; perverz antiutópia egy olyan világról, ahol a hús hiánycikk. Nagy dolog tehát, ha valaki olyan házban bérel apartmant, ahol a város egyetlen hentesboltja üzemel az utcai fronton. Az egykori cirkuszi bohóc, Louison a legfrissebb albérlője a háznak, kisegítőnek jelentkezik Clapethez, a számító hentesbolt-tulajhoz. Azonban egy idő után gyanússá kezd válni az ifjú Louison számára a húsellátmány származási helye. Mert vajon honnan is szerezheti be az egész városban hiánycikknek számító friss árút a cudar főnök úr… A válasz több, mint abszurd és ijesztő, de annyi elárulható, hogy akik eddig csak hajlottak a vegetarianizmusra, azok a film megtekintése után garantáltan átszoknak a növényi kosztra.
Az egészen különös atmoszféra, a szürreális képsorok és groteszk helyzetek elképesztően jól működnek a vásznon, a sztori banalitása abszolút elhanyagolható tényező a látványvilág zsigerekig hatoló élménye mellett. A francia élvonal színészgárdája remekül hozza a standard idióta karaktereket, és az akkortájt igazi technikai bravúrnak számító trükkfelvételekbe sem botlik bele a szemünk. Zseniális mozi, valódi csalódásmentes másfél órát garantál.
Delicatessen
francia vígjáték, 99 perc, 1991

Egy gumiarcú bohóc nehéz percei a rémségek kicsiny fogadójában. Ármány is és szerelem is.
Rendező:
Színész:
Dominique Pinon
(Louison)
Rufus
(Robert Kube)
Marie-Laure Dougnac
(Julie Clapet)
Jean-Claude Dreyfus
(Clapet)
Karin Viard
(Mademoiselle Plusse)
Ticky Holgado
(Marcel Tapioca)
Anne-Marie Pisani
(Madame Tapioca)
Linkek
Játék
Molnár Ferenc Caramel 2005-ben, a Megasztár 2. szériájának győzteseként került a zenei köztudatba. 10 év elteltével sikere töretlen, a zenei és közélet kiemelt szereplője.
Copyright © 2023 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek