A darab nemcsak a személyiség lebontásával, de a színházi keretek határainak feszegetésével is kísérletezik. Mettől meddig tart a színész szerepe, lehet-e egy játékos önmaga a színpadon, ki lehet-e kerülni a jellé válást?
80 perc
Szereplők: |
Ki vagyok, ha valaki más a szerepemet mesterien alakítva tökéletesen helyettesíthet? Hogyan tarthatok meg egy fogadalmat, ha észre sem veszem, hogy épp megszegem? Ha képes vagyok anélkül cselekedni, hogy tudatában lennék a cselekedeteimnek, bízhatok-e önmagamban? És egyáltalán: mi szükség rám, ha valaki nálam sokkal jobban játszik el engem?
Závada Péter drámája Amphitryon történetének újraértelmezésén keresztül az identitás alapvető kérdéseihez vezet el.
A Je suis Amphitryonban megjelenik az eredeti történet hat szereplője: Amphitryon, Alkméné, Charis, Sosias, Jupiter és Merkúr, de nem éles határokkal bíró karakterek vannak a színen, hanem a történet által felvetett problémák kibontói, polifonikus szólamok, melyek olykor egymásba csúsznak és asszociatív módon ugrálnak időben és térben.
Závada Péter drámája Amphitryon történetének újraértelmezésén keresztül az identitás alapvető kérdéseihez vezet el.
A Je suis Amphitryonban megjelenik az eredeti történet hat szereplője: Amphitryon, Alkméné, Charis, Sosias, Jupiter és Merkúr, de nem éles határokkal bíró karakterek vannak a színen, hanem a történet által felvetett problémák kibontói, polifonikus szólamok, melyek olykor egymásba csúsznak és asszociatív módon ugrálnak időben és térben.
Játék
Ester Rada az élő bizonyíték rá, hogy jelentősen lerövidíthető az az időszak, amikor a kezdő zenész ötvenfős klubokban kényszerül játszani húsz fizető vendég előtt.
Copyright © 2022 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek