Kedvenc helyek

Friss zene
The Black Keys: Turn Blue [ indie / pop / rock ]
A Turn Blue nem annyira elszíneződést, mintsem elszomorodást jelent. Egyszersmind kiváló alap a szakértői vitákhoz arról, hogy a Black Keys most szakított-e a blues-zal, vagy megújította és kitágította a műfaji kereteket.
Both Miklós és a Palimo Story [ world music ]
Both Miklós bejárta az országot és megkereste a tíz legjobb roma folkzenészt, zenekart verbuvált belőlük, és kiadott egy lemezt. Az eddigi kereskedelmi popüzemek sorozatgyártásával szemben ezt hívjuk tehetségkutatásnak.
Szeder: Hab a tetején [ folk / indie / pop ]
Az elmúlt évek szerencsés fejleménye, hogy egyre több hazai popzenekarban természetes hangszer a nagybőgő, a brácsa és más népi hangszerek. Szeder-Szabó Krisztina és zenekara is a hazai folk-pop hagyományait öregbíti, némi sanzonos árnyalattal, ráadásul első nagylemezét közösségi finanszírozással adta ki: menő.
Killer Be Killed [ hardcore / metal ]
A szuperprojecteknek megvan az a hátulütője, hogy az ember hajlamos túl nagy elvárásokkal közelíteni irányukba. A megelőlegezett szuperlatívuszok azonban végül sem a Them Crooked Vultures, sem a Damned Things, sem a Chickenfoot esetében nem voltak különösebben indokoltak.
Crowbar: Symmetry In Black [ metal ]
A Casino című örökbecsű emlékezetes jelenete, mikor a Joe Pesci által alakított Nicky Santoro satuba szorítja az arra érdemes egyed fejét, hogy egy gyengéd vallomást csikarjon ki belőle. Nos, a Crowbar 1991 óta folyamatosan hasonló élményben részesíti hallgatóságát.
Csík Zenekar: Amit szívedbe rejtesz [ folk / world music ]
A Csík Zenekar továbbra is azt csinálja, amit megszoktunk és megszerettünk tőle: tágítja a népzene és a népszerű zene határait, a kettőt egymással megtermékenyítve. Amit a zenekar elért, azt már nem lehet fokozni, nem is ez a cél – a bevált receptet egyre jobban, és láthatóan továbbra is lubickoló örömmel folytatják.
John Frusciante: Enclosure [ alternative / experimental / rock ]
Ha létezik zenész, akit nem lehet zenei prostitúcióval vádolni, akkor az nem más, mint John Frusciante. Nem kétséges ugyanis, hogy anyagi szempontból élete egyik legelhibázottabb döntését hozta meg, mikor úgy döntött, otthagyja a világ egyik legnépszerűbb formációját.
Arch Enemy: War Eternal [ death metal ]
Angela Gossownak nem kellett különösebben strapálnia magát azért, hogy Johan Liiva „énekes” (emlékszik még rá valaki egyáltalán?) távozása után elfogadtassa magát a rajongókkal. Sőt, igen rövid idő alatt a csilingelő hangú frontasszony vált a zenekar arcává.
Black Label Society: Catacombs Of The Black Vatican [ metal ]
Zakk Wylde olyannyira híve a radikális zenei reformoknak, mint Lemmy a hatha jógának. Mint azt az AC/DC példája is bizonyítja, ezzel önmagában nem is lenne semmi baj. Feltéve, ha az adott zenész a jól megszokott műfajban újra és újra tudja hozni a megbízhatóan magas minőséget.
Damon Albarn: Everyday Robots [ alternative / indie / pop / triphop ]
A brit popzene reneszánsz embere első szerzői szólólemezével kilépett az eddigi Blur- és Gorillaz-skatulyákból, és egy kísérletező kedvű, elektronikus indie/post-triphop/soullemezt tett le az asztalra, amely azért mindeközben nagybetűs popzene a javából. David Bowie, Paul McCartney és James Blake együtt csettint a nyelvével.
9101112131415161718
13 / 504 oldal
Játék
2018-ban visszatért Budapestre a Murder – A Gyilkos Tárlat című kiállítás, ami közel 1000 m2-es kiállítótéren, 21 szobán keresztül mutatja be az elmúlt évszázadok leghíresebb gyilkosságait.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.